• 1400/03/12 - 08:27
  • تعداد بازدید خبر : 157
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
در هسته تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی گیلان، به انجام رسید؛

بررسی فراوانی زخم فشاری بین بیماران کووید 19 و بیماران بخش مرافبت های ویژه

طرح مقایسه ای میزان فراوانی زخم فشاری و فاکتورهای مرتبط با آن در بیماران دارای زخم فشاری طی بستری در واحدهای مراقبتهای ویژه ی کووید—19 و مراقبتهای ویژه جراحی بیمارستان رازی رشت، در هسته تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی گیلان، بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی هسته تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی
دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

میزان فراوانی زخم فشاری و فاکتورهای مرتبط با آن در بیماران دارای زخم فشاری طی بستری در واحدهای مراقبتهای ویژه ی کووید—19 و مراقبتهای ویژه جراحی بیمارستان رازی رشت در سال 1400-1399 به صورت مقایسه ای بررسی می شود. جلسه دفاع از این طرح تحقیقاتی صبح روز سه شنبه مورخ 1400/3/11 با ارائه دانشجوی پزشکی نیوشا روشن پرور و همچنین ریاست بیمارستان ولایت رشت و اساتید مربوطه، در سالن اجلاس هسته تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی گیلان برگزار شد.

از آنجایی که بستری طولانی مدت در بیمارستان، خطر ابتلا به زخم فشاری اکتسابی از بیمارستان را افزایش می دهد، ارزیابی خطر آسیب فشاری به منظور کاهش ریسک ابتلا به عفونت در بیماران مبتلا به کووید—19 اهمیت دارد. همچنین با توجه به اینکه مطالعات چندانی از بروز این عارضه در بیماران مبتلا به کووید-19 در ایران گزارش نشده است، و نیز لزوم پیشگیری از آن، مطالعه حاضر با هدف بررسی مقایسه ای اپیدمیولوژی و عوامل مرتبط با زخم فشاری در بیماران دارای زخم فشاری طی بستری در واحدهای مراقبتهای ویژه کووید—19 و مراقبتهای ویژه ی جراحی بیمارستان رازی رشت می باشد.

  • گروه خبری : خبرهای هسته تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی
  • کد خبر : 72769
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1400/03/12 08:27