بررسی طرح عوامل مسبب کاندیدمی در نمونه کشت خون بیماران سوختگی بستری در بیمارستان ولایت

طرح تحقیقاتی شناسایی عوامل مسبب کاندیدمی در نمونه کشت خون بیماران سوختگی بستری دربیمارستان ولایت شهر رشت در سال 1400 بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی هسته تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی گیلان: در جلسه دفاع از پروپوزال که صبح روز 23 شهریورماه در سالن اجلاس هسته تحقیقات سوختگی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، طرح تحقیقاتی با عنوان " شناسایی عوامل مسبب کاندیدمی در نمونه کشت خون بیماران سوختگی بستری دربیمارستان ولایت شهر رشت در سال 1400 " بررسی شد. در این جلسه، پروپوزال حاضر با ارائه دانشجوی پزشکی پریماه پورنصراله حاجی سرائی و با شرکت اساتید مربوطه و هیئت داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.

به سبب بالا بودن میزان مرگ و میر ناشی از کاندیدمی در بیماران سوختگی، و همچنین تنوع عوامل و توزیع گونـه ای آن هـا و بـروز رو به افزایش عفونت های قارچی به دلیل شرایط مستعدکننده در بیماران دچار سوختگی، ارزیابی مداوم این عوامل و آگاهی از میـزان آن ها بیش از پیش حائز اهمیت است. شناسایی عوامل مسبب کاندیدمی در نمونه کشت خون بیمـاران سـوختگی مـی توانـد عـلاوه بـر پـر کـردن خـلاء اطلاعاتی، در کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری مثمر ثمر واقع شود.

{author_name}
تصویر نویسنده :

مدیر سایت
عکاس

مدیر سایت

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1400/06/23 16:07